در امتداد ریاضی پایه اوّل
- رویکرد متفاوت ( دانش آموز محور- فعالیت محور )
- توجّه به راهبردهای حل مسئله
- افزایش توانایی تحلیل دانش آموز
- بالا بردن سطح آگاهی دانش آموز
- شروع هر فصل با تصویر موضوعی
- بیان و نوشتن مفاهیم توسط دانش آموز
- تقویت فرهنگ خواندن و نوشتن دانش آموز
- ارائه معمّا
- به چالش کشاندن دانش آموز
- آشنایی با کاشی کاری و آیینه کاری
- از بچّه ها راهبرد خواسته
- مسائل باز پاسخ
- توجّه به درگیر نمودن سه گروه دانش آموز ( کلامی – تصویری – دست ورز )